Tuesday, January 1, 2008

BERASMARA DI HOTEL TAK SELAMAT!

Alamak! Apa dah jadi beb? Lambaran tahun baru dibuka dengan skandal! Bukan kecik punya skandal! Ini hal menteri Kabinet yang jaga kesihatan tapi buat kerja yang tak sehat! Sekali lagi aku nak kata - apa dah jadi beb?

Malam tadi rata-rata kawan-kawan hantar sms keliling dunia. Dia orang tanya betul ke apa yang dia orang dengar! Macam mana aku nak cakap sedangkan aku sendiri tertanya-tanya! Lagipun, tak baik buat cerita yang bukan-bukan terhadap pembesar negara.

Ramai orang tertanya-tanya siapa menteri yang disebut sebagai pelakon utama dalam skandal sex video itu. Kabar angin tu kata dia seorang menteri dari MCA. MCA ada tiga menteri dalam kabinet dan ramai yang kata dia orang Johor.

Namun, tadi semua dah terjawab. Menteri kesihatan keluar dalam radio dan televisyen dan mengesahkan bahawa dialah individu yang dimaksudkan dalam video berkenaan. Dengan nada yang kesal, dia mengaku berbuat demikian.

Aku ada dua, tiga soalan: Pertama, macam mana menteri ni boleh terperangkap dalam kegiatan ni? Kedua, siapa punya kerja yang sanggup rakam apa yang menteri tu buat? Ketiga, tak ada 'privacy'lagi ke kat Malasia ni?

Aku pening sikit memikirkan hal macam ni. Kita pun tahu menteri bukan malaikat. Mereka pun manusia biasa, tak sepi dari ujian dan godaan. Tapi, ngapa sampai ada orang sanggup buat rakaman semasa pasangan ni berasmara? Mesti ada pihak yang bagi kerjasama, atau merancang sehinga semua kerja beres!

Apapun, kita jangan mudah ketawakan menteri tu. Dia akan menerima balasan bila tiba masanya nanti. Dari segi kerja, Boss dia akan tentukan samada kekal dalam Kabinet atau tidak. Dalam MCA, pun Boss dia yang akan tentukan. Dalam keluarga, ini hal berat walaupun isteri dah maafkan dia. Dari aspek politik, aku rasa gelap masa depan...

Kita sama-sama tunggu. PM mesti pening kepala punya! Lepas Umno Perlis buat hal, timbul pulak hal MCA. Dalam sebulan lepas, Gerakan dengan Umno ada perang dingin ekoran kenyataan pemimpin kerajaan yang kata Umno tak cukup bantu masyarakat India. Dan MIC pula dikatakan taklah begitu dipercayai lagi oleh masyarakat India akibat tindakan Hindraf.

Berat beb! Ini semua kes berat! Semalam aku kata, nombor 8 bawa ong atau tuah, menurut kaum Cina. Tapi kalau berpandukan kes terbaru ni, aku tak nampak dimana ong tersebut! Jumpa lagi beb!

No comments: